Δεν έχετε προϊόντα στο καλάθι σας.

Drmattapharmacy Online - Blog - ΞΕΚΙΝΑ ΤΩΡΑ ΤΗ ΔΙΑΙΤΑ DUKAN! ΓΡΗΓΟΡΟ & ΕΥΚΟΛΟ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

Από matta matta 13/7/2019 5:46 μ.μ.

Tι είναι η Δίαιτα Dukan και πως μπορείτε να χάσετε κιλά χωρίς να πεινάτε!

Τι είναι η Δίαιτα Dukan ;

Η Δίαιτα Dukan είναι η επαναστατική δίαιτα που ακολουθούν φανατικά 20.000.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Είναι μια δίαιτα που αποτελείται από τέσσερις φάσεις και μπορείς να χάσεις κιλά γρήγορα και εύκολα χωρίς να πεινάς.

Τι χρειάζεται;

Αυτό που χρειάζεται είναι να το αποφασίσεις και να μείνεις σταθερός στην απόφασή σου αυτή μέχρι τέλους δηλαδή να κάνεις και τις 4 φάσεις, διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος να βάλεις πολύ γρήγορα τα κιλά που έχασες.

Πήρε το όνομά της από τον Γάλλο γιατρό Pierre Dukan που είναι και ο δημιουργός της. Είναι μια δίαιτα που αποτελείται από 4 φάσεις και βασίζεται στην κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε ζωικές πρωτεΐνες και στα λαχανικά. 

 Πώς γίνεται αυτό;

Στις δύο πρώτες φάσεις τις δίαιτας, δηλαδή μέχρι να χάσουμε τα κιλά που θέλουμε, ξεχνάμε τις τροφές που είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες όπως πατάτες, ρύζι, ψωμί, ζυμαρικά, αλεύρι και φυσικά τη ζάχαρη. Απαγορεύονται αυστηρά. Επίσης αποφεύγουμε τις τροφές με λίπη φυτικά ή ζωικά όπως τα τηγανιτά, τα λαδερά και δεν τρώμε λιπαρά κρέατα. Δεν τρώμε όσπρια και φρούτα μιας και τα τελευταία περιέχουν αρκετά φυσικά σάκχαρα.

Μπορούμε να φάμε όσο άπαχο κρέας θέλουμε (κοτόπουλο χωρίς πέτσα, μοσχάρι κτλ), ασπράδια αυγών, όλα τα τα ψάρια και τα θαλασσινά, μαγειρεμένα χωρίς λάδι. Επίσης τρώμε άπαχο γιαούρτι και γάλα και γενικώς όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα με 0% λιπαρά. Αυτά στην πρώτη φάση, που διαρκεί από 2 έως 10 μέρες, ανάλογα τα κιλά που θέλουμε να χάσουμε. Από τη δεύτερη φάση και μετά τρώμε σχεδόν όλα τα λαχανικά, ωμά ή μαγειρεμένα, συν κάποιες πρόσθετες τροφές σε μικρές ποσότητες, με τις οποίες έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε διάφορες συνταγές για να υπάρχει ποικιλία στη δίαιτα.  

 
Απαραίτητο στοιχείο της διατροφής είναι το πίτουρο βρώμης. Όχι οι νιφάδες βρώμης (κουάκερ), το πίτουρο! Στην πρώτη φάση της δίαιτας τρώμε 1,5 κουταλιά της σούπας πίτουρο βρώμης τη μέρα και στη δεύτερη 2 κουταλιές της σούπας, απαραιτήτως! Μπορούμε να το βάλουμε μέσα σε γιαούρτι ή γάλα, ή να το κάνουμε τηγανίτα, κρέμα, κέικ, ψωμί και διάφορες άλλες συνταγές.

Αν δεν μπορείς να εντάξεις  στην καθημερινότητά σου 20 τουλάχιστον λεπτά περπάτημα τη μέρα μη ξεκινάς τη δίαιτα. Ο Dukan θεωρεί υποχρεωτικό το περπάτημα καθώς και την αποφυγή του ανελκυστήρα όταν πρέπει να ανεβούμε σε κάποιον όροφο (είναι και αυτό βλέπεις μια ευκαιρία για άσκηση).

 Το αλάτι πρέπει να αποφεύγεται σε όλη τη διάρκεια της δίαιτας μιας και αυτό ανοίγει την όρεξη και ενισχύει την κατακράτηση υγρών.

Πίνουμε αρκετό νερό τουλάχιστον 2 λίτρα τη μέρα και αφεψήματα χωρίς ζάχαρη. Το ήξερες ότι το νερό δημιουργεί κορεσμό στο στομάχι μας και μας χορταίνει;

Το ξύδι, τα μπαχαρικά, το θυμάρι, το σκόρδο, ο μαϊντανός και το κρεμμύδι (1 μικρό τη μέρα) όχι απλά επιτρέπονται αλλά συνιστώνται. Διεγείρουν τις αισθήσεις και διευκολύνουν το αδυνάτισμα. 

 Προσοχή πριν ξεκινήστε τη δίαιτα Dukan διαβάστε προσεκτικά τις 4 φάσεις της για να δείτε αν σας ταιριάζει και αν μπορείτε να την ακολουθήσετε πιστά.


Οι 4 φάσεις της δίαιτας Dukan.

 1ο Στάδιο – Επίθεση, Καθαρή πρωτεΐνη (Attack Phase)

Η επίθεση είναι το πρώτο στάδιο της δίαιτας Ντουκάν.
Επίσης ονομάζεται και ως στάδιο Καθαρής Πρωτεΐνης. Είναι ένα ξεκίνημα αστραπή με διεγερτική δράση που εγγυάται σημαντική απώλεια βάρους.

Διαρκεί από 2 έως 10 μέρες ανάλογα με την απώλεια κιλών που θέλουμε να επιτύχουμε.  

Για 1 έως 5 κιλά η διάρκεια είναι 2 μέρες 

Για 6 έως 10 κιλά η διάρκεια είναι 3 μέρες 

Για 11 έως 15 κιλά η διάρκεια είναι 5 μέρες 

Μόνο καθαρή πρωτεΐνη επιτρέπεται στο στάδιο της επίθεσης :
Υπάρχουν ευτυχώς 68 διαφορετικές επιλογές πρωτεΐνης.
Έρευνες έχουν δείξει ότι η πρωτεΐνη προκαλεί κορεσμό, γι’ αυτό ιδιαίτερα τις πρώτες μέρες τις διατροφής αυτής θα νιώσετε πλήρης με μικρή ποσότητα φαγητού!

Οι τροφές που επιτρέπονται στις μέρες επίθεσης είναι:

Κρέας Μοσχαρίσιο, χοιρινό φιλέτο άπαχο, μοσχαρίσια μπριζόλα, μπιφτέκι χωρίς φρυγανιά ή ψωμί, μοσχαρίσια γλώσσα, συκώτι μοσχαρίσιο, συκώτι αρνίσιο, συκώτι κοτόπουλου,

Προψημένες φέτες ζαμπόν χαμηλών λιπαρών ως 2%

Προψημένες φέτες γαλοπούλα χαμηλών λιπαρών ως 2%

Προψημένες φέτες κοτόπουλο χαμηλών λιπαρών ως 2%

Κυνήγι: ελάφι, φασιανός, πέρδικα, λαγός, κουνέλι, ορτύκια

Πουλερικά Χωρίς την πέτσα και το εξωτερικό των φτερών:

Κοτόπουλο,γαλοπούλα,συκωτάκια πουλιών

Ψάρια: Όλα τα ψάρια εκτός από κονσέρβα σε λάδι ή σάλτσα

θαλασσινά:

Καλαμάρι, μύδια, καβούρια, καραβίδες, γαρίδες, αστακός, μύδια, στρείδια,

Ποια είναι η ποσότητα πρωτεΐνης που μπορώ να καταναλώσω? Δεν υπάρχει περιορισμός!!! Τρώμε μέχρι να χορτάσουμε.

Αυγά: Μέχρι 2 κρόκους την ημέρα. Ασπράδια απεριόριστα, υγρό ασπράδι ή ασπράδι σκόνη.

Γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών : Ημερήσιο όριο 800ml/γρ (μόνο 0% λιπαρά, ως 5% υδατάνθρακες): Γάλα, Γιαούρτι, Από τυριά μόνο άπαχο 0% 

Κακάο 1% λιπαρά. Απεριόριστο. Προσοχή όμως ... ως 1% σε σάκχαρα!! 

Γλυκαντικά: Φυσικό γλυκαντικό (ζαχαρίνη - stevia). 

Χυμό λεμονιού (μόνο στα φαγητά και στις σαλάτες) μέχρι μισό λεμόνι.

Κέτσαπ χωρίς ζάχαρη Dukan ή Walden farms 

Ζυμαρικά, ρύζι και noodles από Κόντζακ. Shirataki - Better than, Βιοαγρος κτλ . Απεριόριστα σε όλες τις φάσεις. 

Σιρόπια, πραλίνες, μαγιονέζες, dressings, dips, μαρμελάδες της Walden Farms με σχεδόν 0% θερμίδες μπορούμε να φάμε όσο θέλουμε.

Το κρέας και τα πουλερικά μπορούμε να τα καταναλώνουμε:

– Ψητά, βραστά ή στον ατμό–

– Ρόφημα βοτάνων– Καφές– Xυμούς Bolero

2η φάση – Εναλλαγή καθαρής πρωτεΐνης με πρωτεΐνη και λαχανικά - Φάση πλεύσης -Κρουαζίερα (Cruise Phase)  

Η φάση αυτή διαρκεί μέχρι να χάσουμε όλα τα περιττά κιλά. Η διατροφή μας βασίζεται στην εξής εναλλαγή: τη μια μέρα καταναλώνουμε καθαρή πρωτεΐνη (όπως και στο πρώτο στάδιο, συν τα 2 ανεκτά που επιτρέπονται) και την επόμενη μέρα πρωτεΐνη και λαχανικά. Μπορούμε επίσης να επιλέξουμε να κάνουμε 5 συνεχόμενες μέρες πρωτεΐνης και αμέσως μετά 5 μέρες πρωτεΐνη - λαχανικά, ή ακόμη και μόνο 2 μέρες καθαρής πρωτεΐνης την εβδομάδα, όμως σε αυτή την περίπτωση ο ρυθμός απώλειας των κιλών θα μειωθεί.

 

Στο στάδιο αυτό εισάγονται τα λαχανικά. Τα τρόφιμα της 1η φάσης ισχύουν για την 2η φάση. Τα λαχανικά τα τρώμε : (ωμά, στον ατμό, βραστά ή ψητά σε αλουμινόχαρτο/χαρτί ψησίματος), όπως κολοκύθια, κίτρινη κολοκύθα, ρέβα, ραδίκια, μαρούλι, σπανάκι, σπαράγγια, μελιτζάνες, μπρόκολο, λευκό και κόκκινο λάχανο, αγγούρι, τομάτες, κουνουπίδι, κράμβη, λαχανάκια Βρυξελλών, σέλερι, μάραθο, μανιτάρια, κρεμμύδια, φασολάκια, φασόλια σόγιας, πράσα, χόρτα βραστά και πιπεριές.

Στη φάση αυτή επιτρέπεται 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο τη μέρα και καλά είναι να το προσθέτουμε στο τέλος για να διατηρούνται οι βιταμίνες του αναλλοίωτες.

  • Προσοχή!  Καρότα, παντζάρια και αγκινάρες, μπορούμε να καταναλώσουμε, αλλά επειδή περιέχουν αρκετό άμυλο, αποφεύγουμε να τα τρώμε συχνά. - 1 κσ πίτουρο σταριου, ως επιτρεπόμενο 

  • ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ : Όλα τα φρούτα και αμυλούχα λαχανικά και όσπρια (Π.χ. πατάτες, ρύζι, καλαμπόκι, αρακάς, φασόλια, ρεβύθια, φακές, κουκιά...).

Το πίτουρο βρώμης αυξάνεται σε 2 κουταλιές της σούπας την ημέρα.

Η σωματική άσκηση αυξάνεται σε 30 λεπτά περπάτημα τη μέρα. Βγείτε στον ήλιο τις πρωινές ώρες για να παράγετε και βιταμίνη D3. Oι έρευνες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη D3 μπορεί να ενισχύσει το αδυνάτισμά!

Στη 2η φάση μπορούμε να καταναλώσουμε κάποια πρόσθετα τρόφιμα σαν ανεκτά. Τα τρόφιμα αυτά έχουν ημερήσιο ή εβδομαδιαίο όριο. Στην Β φάση μπορούμε να καταναλώσουμε εως 2 ανεκτά τρόφιμα την ημέρα. 

3η φάση – Η σταθεροποίηση (Consolidation Phase)  

Διαρκεί όσο και τα κιλά που χάσαμε πολλαπλασιάζοντάς τα με το 10. Αν για παράδειγμα χάσαμε 5 κιλά θα διαρκέσει 5×10=50 ημέρες. 

Καθημερινά καταναλώνουμε όση πρωτεΐνη και λαχανικά θέλουμε, χωρίς περιορισμούς στην ποσότητα, στους συνδυασμούς και στην ώρα. 

Προσθέτουμε στη διατροφή μας ένα φρούτο την ημέρα, εκτός από μπανάνες, κεράσια και σταφύλι, δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως και  40 γραμμάρια σκληρό τυρί την ημέρα. 

Κατά το πρώτο ήμισυ της σταθεροποίησης να τρώτε μία μερίδα αμυλούχα τρόφιμα την εβδομάδα, και κατά το δεύτερο τις αυξάνουμε σε δύο μερίδες την εβδομάδα. 

Μία μερίδα σημαίνει 225 γραμμάρια ζυμαρικά με σάλτσα τομάτας, δίχως λάδι ή μία μερίδα φακές, φασόλια, αρακά, ρύζι (κατά προτίμηση καφέ) ή πατάτες (πολύ σπάνια όμως και χωρίς βούτυρο). – Διευρύνουμε τη διατροφή και εντάσσουμε αρνί, χοιρινό και πλήρες ζαμπόν, μία ή δύο φορές την εβδομάδα (να αφαιρούμε το ορατό λίπος) – 

Κατά το πρώτο ήμισυ αυτού του σταδίου, επιτρέπεται μια ημέρα την εβδομάδα να έχουμε ένα ελεύθερο γεύμα, που περιλαμβάνει ορεκτικό, κυρίως πιάτο, γλυκό κι ένα ποτήρι κρασί. 

Κατά το δεύτερο ήμισυ, μπορούμε να έχουμε δυο φορές την εβδομάδα από 1 ελεύθερο γεύμα, αλλά όχι σε συνεχόμενες μέρες. 

Πρόσθετοι κανόνες - Μια μέρα την εβδομάδα να τρώμε μόνο πρωτεΐνες (κρέας, ψάρι, αυγά κ.τ.λ.) – Τρώμε 2 με 3 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης την ημέρα – Αυξάνουμε την σωματική άσκηση σε 30 λεπτά την ημέρα –  Καταναλώνουμε καθημερινά τουλάχιστον 2 λίτρα νερό την ημέρα (σκέτο ή ανθρακούχο) - Στο στάδιο αυτό, στόχος είναι να σταθεροποιηθεί το βάρος μας και να μην ξαναπαχύνουμε.

  • Τα ανεκτά μας σε αυτή την φάση μπορούν να είναι ως 3 την ημέρα.


4η Φάση Συντήρηση (Stabilisation)


Το τέταρτο στάδιο της δίαιτας δεν έχει συγκεκριμένη διάρκεια. Στο στάδιο της συντήρησης υπόσχεται να μην ξαναπαχύνουμε ποτέ αρκεί να ακολουθήσουμε 5 εξής απλούς κανόνες:
• Τρώτε ξανά φυσιολογικά τις 6 από τις 7 ημέρες της εβδομάδας διατηρώντας τις τροφές της Γ φάσης της σταθεροποίησης σαν βάση ασφαλείας.
• Αξιοποιείστε τις γνώσεις και τις καλές συνήθειες που αποκτήσατε στις τρεις προηγούμενες φάσεις.
• Επιλέξτε μια μέρα της εβδομάδας στην οποία θα τρώτε μόνο τροφές με ζωικές πρωτεΐνες όπως στην 1η φάση.
• Μάθετε να ζείτε σαν να μην υπήρχαν ασανσέρ.
• Τρώτε κάθε μέρα για την υπόλοιπη ζωή σας 3 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης.
Αν αγνοήσετε οποιοδήποτε από τα παραπάνω μέτρα μπορεί να χάσετε τον έλεγχο του βάρους σας. Αν τα αγνοήσετε όλα είναι απόλυτα βέβαιο ότι αργά ή γρήγορα θα πάρετε πίσω όλα τα κιλά που καταφέρατε να χάσετε.

 

Καλή επιτυχία!!!

Θα βρείτε όλα τα προϊόντα Dukan, Walden Farms, bolero, αλεύρια και ζυμαρικά με Konjac στο www.drmattapharmacy.gr